Leveransinformation

Din beställning kommer vanligtvis att skickas iväg nästkommande arbetsdag från beställningstillfället, under förutsättningen att varan finns i lager. Ifall varan du beställt eller delar av beställningen inte finns i lager eller om det gäller en vara ur vårt beställningssortiment, kommer leveransen att ske så snart fullständig order finns tillgänglig. Beräknad leveranstid finns angivet på respektive produktsida.

Vi använder logistikföretaget Schenker för leverans av våra produkter och levereras med det spårbara alternativet ”SCHENKERparcel Ombud”. Leverans enligt ”SCHENKERparcel Ombud” sker normalt inom två till fyra helgfria vardagar, räknat från den dag då beställningen skickats från vårt lager. Du kommer att få en avisering via sms, epost eller brev när du kan hämta ut ditt paket. En påminnelseavisering kommer oftast 7 dagar efter ankomst till paketombudet. Du måste hämta ut din försändelse inom 14 dagar från aviseringsdatumet. Paket som inte hämtas ut inom två veckor skickas tillbaka till Collarbox och du som kund kommer att debiteras med en återhämtningsavgift på 300 kr inkl. moms. Se till att alltid uppge korrekt leveransadress då du själv är ansvarig om adressen du uppgett är felaktig och varorna inte når dig.

På Schenker webbplats www.dbschenker.se kan du spåra din försändelse genom att ange sändnings-/kolli-ID.

Om din beställning inte når dig inom förutsatt tid, vänligen kontakta oss via epost kundservice@collarbox.se eller ring oss på 08-409 260 00.

Skulle få ditt paket i skadat skick ber vi dig om möjligt anmäla detta till utlämningsstället direkt på plats eller snarast ta kontakt med vår kundservice. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat. När du hämtat upp ditt paket på utlämningsstället är det viktigt att du omgående kontrollerar innehållet. Om innehållet i paketet är skadat/defekt ska du inom skälig tid, 2 månader, inkomma med en reklamation till oss.